Seznam předmětů studijního oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika
1. ročník – zimní období
Základy pedagogiky
Modul Základy pedagogiky představuje výchozí soubor znalostí pro studium dalších pedagogických modulů (Předškolní pedagogika I a II, Mimoškolní pedagogika, Práce s mimořádně nadanými dětmi I a II). Cílem modulu je naučit studenta orientovat se v základních pojmech pedagogiky. Po absolvování bude student rozumět základním termínům užívaným v pedagogice, bude chápat klasifikaci pedagogiky na jednotlivé disciplíny a bude znát stručné dějiny pedagogiky. Seznámí se také se základními aspekty jednotlivých pedagogických disciplín.
- Vymezení a předmět studia pedagogiky, základní pojmy obecné pedagogiky
- Klasifikace disciplín pedagogiky
- Dějiny pedagogiky a školství
- Systém výchovy a vychovávání, výchovně-vzdělávací soustava
- Speciální pedagogika
- Sociální pedagogika
- Pedagogika volného času
- Pedagogická psychologie
- Obecná didaktika – teorie a výzkum kurikula, teorie a výzkum výchovně vzdělávacího procesu (metody a formy práce, didaktické prostředky)
- Pedagogická evaluace
- Pedagogická diagnostika
- Vzdělávací politika ČR
Úvod do psychologické teorie
Modul Základy psychologie představuje výchozí soubor znalostí pro studium dalších psychologických modulů (Sociální psychologie a Vývojová psychologie). Cílem modulu je seznámit studenty se základními aspekty psychologie jako vědeckého oboru. Studenti si osvojí základní znalosti z oboru psychologie, seznámí se se základní terminologií, pojmy a koncepty psychologie člověka, s hlavními otázkami psychologického poradenství.
- Předmět psychologie – vymezení, metody, cíle a začlenění do systému věd
- Historický vývoj psychologie a současné směry psychologie
- Výklad základních pojmů obecné psychologie – vědomí, nevědomí, psychika
- Psychologie jako empirická věda – metody a metodologie
- Úvod do teorie lidské psychiky
- Biologické aspekty lidské psychiky
- Sociokulturní aspekty lidské psychiky
- Psychické procesy I – vědomí, nevědomí, vnímání, imaginace
- Psychické procesy II – myšlení, řeč, paměť, učení
- Osobnost člověka – definice a součásti osobnosti, metody vedoucí k poznání a sebepoznání člověka
- Poruchy osobnosti, intervence, integrace osobnosti, sociální interakce
- Využití psychologie v pedagogických oborech
Cizí jazyk I
Modul Cizí jazyk A – Angličtina je vyučován v šesti po sobě jdoucích obdobích (první až třetí ročník). Hlavní prioritou modulu je zaměření na praktický jazyk, a to zejména na mluvený projev, jeho srozumitelnost a plynulost, schopnost reagovat v běžných situacích v soukromém i profesním životě. Cílem výuky je zdokonalit výslovnost, porozumění psanému textu i mluvenému projevu, slovní zásobu a gramatickou vybavenost studenta, a to na úroveň, která mu/jí zajistí nejlepší možné uplatnění v praxi. V hodinách cizího jazyka je důraz kladen na praktické dovednosti studentů (psaní životopisu, motivačního dopisu, využití ‚soft skills‘ v profesním životě apod.), stejně tak jako i na schopnost studentů vytvářet prezentace v anglickém jazyce, které jsou zaměřené na témata související s odbornou tématikou probíranou v hodinách cizího jazyka. Studenti jsou v rámci výuky děleni do skupin, ve kterých se pomocí simulovaných konverzací (tj. „role-play“) učí reagovat na běžné životní situace. Studenti na základě probírané problematiky řeší případové studie, při nichž společně řeší reálné problémy pomocí kompromisů a dohod. Při řešení problémů jsou simulovány běžné situace, což jim do značné míry může v budoucnu usnadnit vstup na trh práce. Studenti mají během studia možnost získat osvědčení o státní jazykové zkoušce z anglického jazyka. Vyšší odborná škola sociální a teologická – DORKAS rozvíjí spolupráci se zahraničními školami tak, aby studenti mohli formou stáží či výměnných pobytů prohlubovat znalosti cizího jazyka v reálných situacích.
- Communication – communication, what is the main goal of communication; three main types of communication, examples of the individual types; verbal, non-verbal (body language, gestures, mimics) and paraverbal communication
Language skills: word order in affirmative sentences, negatives and questions (SVOMPT); Present Simple; pronouns and possessive adjectives
Vocabulary skills: family members; common verb phrases, spelling and numbers; describing people: appearance and personality; daily activities
Presentation skills: Structuring a presentation, guide and tips
Professional skills: Pronunciation of basic phonemes 1
- Formal Writing – differences in formal and informal format; how and when do we use both formats; features and examples of formal and informal language, follow-up letters and emails
Language skills: gerunds; Present Continuous; prepositions of place; verbs + prepositions
Vocabulary skills: clothes, footwear, accessories and jewellery; parts of the body; ordinal numbers
Presentation skills: Personal Information, Family and Home, Friends
Professional skills: Nursery rhymes 1
- Getting through on the Phone – making and receiving calls, checking information; dealing with communication problems on the phone; exchanging personal information, saying numbers, swapping email addresses on the phone, spelling, international spelling alphabet, leaving voicemails
Language skills: will / won’t – predictions, decisions, offers, promises; quantifiers, too, not enough; adverbs; object pronouns
Vocabulary skills: health and the body; opposite verbs; verb + back; shops and shopping; feelings and emotions
Presentation skills: Communication, Getting through on the Phone
Professional skills: Pronunciation of basic phonemes 2
- Curriculum Vitae and Cover Letter – CV, writing a CV, video CV; what information should and should not be included in a CV; writing a cover letter; what information should and should not be included in a cover letter
Language skills: be going to (plans and predictions); Present Continuous for future arrangements; countable and uncountable nouns; many, few vs. much, little
Vocabulary skills: transport; travelling by plane, bus, train; airports, arrangements and meetings; restaurant problems
Presentation skills: Curriculum Vitae and Cover Letter
Professional skills: Nursery rhymes 2
- Job applications, job interviews – preparing for a job interview; common interview questions; ˈdos and don’tsˈ before and during the interview; identifying your strenghts and weaknesses; how to present yourself in an interview, communication skills; soft skills x hard skills
Language skills: Past Simple: regular and irregular verbs; prepositions of time and place: at, in, on; irregular plurals; articles; have got
Vocabulary skills: holiday, weather and seasons
Presentation skills: Job Interview
Professional skills: Pronunciation of basic phonemes 3
- Parent-Teacher Interaction – teacher’s communication with parents; communicating positive and negative information; systems of communicating information, parent meetings
Language skills: Present Perfect; something, anything, nothing; adjectives ending in -ed and -ing; one instead of a noun; to be able to
Vocabulary skills: housework; fashion and shopping; shapes and measures; materials
Presentation skills: Parent-Teacher Interaction
Professional skills: Nursery rhymes 3
- Free-time Activities – types and forms of organized free-time activities; different areas of individual’s interest – sport, art, outdoor activities; learning English in pre-school age
Language skills: comparative adjectives and adverbs; as … as; superlatives (+ ever + Present Perfect); irregular comparatives and superlatives; to get + adjective; to make sb./sth. + adjective; such a/an + adjective + noun; make sb./sth. + noun
Vocabulary skills: time expressions; describing a town or city; expressing thoughts
Presentation skills: Free-time Activities, Hobbies and Entertainment
Professional skills: Pronunciation of basic phonemes 4
- Teacher-Student Relationship – who is a teacher and who is a student? – definitions; how to build a good teacher-student relationship; creating safe and secure environment for students; treating students with respect
Language skills: uses of the infinitive with to; verbs + infinitive: try to, forget to, etc.; possessive pronouns; capital letters; short answers
Vocabulary skills: behaviour; instructions and advice; How to …; appearance
Presentation skills: Personality and Character, Teacher-Student Relationship
Professional skills: Nursery rhymes 4
- Holidays and Celebrations – main holidays in the world – Easter, Christmas, New Year’s Day and Eve; differences in celebrating main holidays in the Czech Republic and the English-speaking countries; Halloween and Thanksgiving Day; celebrations and parties in a family (birthdays, name days, etc.)
Language skills: uses of the gerund (verb + -ing); verbs + gerund; time sequencers and connectors; WH-questions with prepositions
Vocabulary skills: lifestyle; food; in a restaurant; entertainment
Presentation skills: Holidays and Celebrations
Professional skills: Pronunciation of complex phonemes 1
- Psychology of Teaching – learning methods – identification, definition, application; individual development of a student; social, emotional and cognitive processes involved in learning
Language skills: modal verbs: have to, don’t have to, must, mustn’t, could, would, should; modifiers: a bit, really, etc.; participles as adjectives; reflexive pronouns
Vocabulary skills: travelling; accommodation; directions and places; cardinal points
Presentation skills: Psychology of Teaching
Professional skills: Songs for kids 1
- System of Education in the Czech Republic – stages of education – preschool, primary school, secondary school, university; structure and specification of the preschool education in the Czech Republic; alternative schools and possibilities
Language skills: First Conditional (if + present, will + infinitive); confusing verbs; future time clauses; using some in questions
Vocabulary skills: system of education; school subjects; languages; art and artists; asking for permission
Presentation skills: System of Education in the Czech Republic
Professional skills: Pronunciation of complex phonemes 2
- Teaching English at Preschool – methods and forms suitable for pre-schoolers; songs and nursery rhymes as vital parts of English lessons; importance of correct pronunciation
Language skills: Second Conditional (if + past, would + infinitive); adverbs of manner; keep doing something; question tags
Vocabulary skills: environment; containers; animals and dangerous situations; sports
Presentation skills: Teaching English at Preschool
Professional skills: Songs for kids 2
- Socially Disadvantaged Groups – socially disadvantaged groups – defition and specification; main principles applied in education of socially disadvantaged groups; education strategies and plans to improve the position of socially disadvantaged groups
Language skills: passive voice; word building: noun formation; expressing movement
Vocabulary skills: inventions and inventors; computers and the Internet; housework; tools
Presentation skills: Socially Disadvantaged Groups
Professional skills: Pronunciation of complex phonemes 3
- Extremely Gifted Children – extremely giften children – definition and specification; main principles applied in education of extremely giften children; education strategies and plans to develop the skills and social position of extremely gifted children
Language skills: used to + infinitive; used to + gerund; might; so, neither + auxiliaries; prefixes and suffixes
Vocabulary skills: at work; types of jobs; e-mails
Presentation skills: Extremely Giften Children
Professional skills: Songs for kids 3
- Bilingual and Multilingual Children – bilingual and multilingual children – definition and specification; main principles applied in education of bilingual and multilingual children; education strategies and plans to develop the skills of bilingual and multilingual children
Language skills: reported speech; questions without auxiliaries; linking words; revision of tenses
Vocabulary skills: nature, animals
Presentation skills: Bilingual and Multilingual Children
Professional skills: Pronunciation of complex phonemes 4
Estetická výchova I
Modul Estetická výchova I a moduly na něj navazující (Estetická výchova II, Estetická výchova III, Estetická výchova IV) jsou určeny k získání teoretických znalostí a praktických dovedností výtvarné a hudební výchovy. Cílem modulu Estetická výchova I je seznámit studenty se základními pojmy a s názvoslovím výtvarné výchovy a seznámit je se specifiky výtvarné výchovy pro děti předškolního věku. Zisk těchto znalostí je nutný, mimo jiné, pro studium navazujících modulů. Součástí modulu jsou rovněž dějiny výtvarného umění (pravěk, starověk, středověk, klasicismus a empír).
- Základní výtvarné pojmy
- Základní výtvarné techniky
- Dějiny výtvarného umění – pravěk, starověk
- Dějiny výtvarného umění – středověk, klasicismus, empír
- Klasifikace výtvarných činností
- Výtvarná výchova pro předškolní děti
- Výtvarné techniky
- Příprava výtvarné činnosti
Tělesná výchova I
Moduly Tělesné výchovy jsou určeny k získání teoretických znalostí tělesné výchovy a praktických pohybových dovedností. Cílem modulu Tělesná výchova I je naučit studenty základy pohybové aktivity. Nejprve jsou studenti seznámeni se základy bezpečnosti při pohybových aktivitách. Dále je modul zaměřen na specifika pohybových aktivit dětí předškolního věku. Součástí modulu je také přehled dějin tělesné výchovy (v období středověku a antiky). Po absolvování modulu budou studenti ovládat teoretické i praktické dovednosti atletiky, míčových her a gymnastiky.
- Základy pohybové aktivity
- Bezpečnost při pohybových aktivitách
- Specifika pohybové aktivit dětí předškolního věku
- Dějiny tělesné výchovy – starověk a antika
- Praktické pohybové aktivity
- Základy atletiky
- Míčové hry
- Gymnastika
- Míčové hry pro děti
- Gymnastika pro děti
Dramatická výchova I
Modul Dramatická výchova I a moduly na něj navazující (Dramatická výchova II, Dramatická výchova III, Dramatická výchova IV) jsou určeny k získání teoretických znalostí a praktických dovedností z oblasti dramatické výchovy. Cílem modulu Dramatická výchova I je představit studentům základní pojmy dramatické výchovy a zdůraznit její potřebu v předškolním vzdělávání. Součástí modulu jsou rovněž praktické činnosti dramatické výchovy, zejména je modul zaměřen na smyslová cvičení.
- Definice dramatické výchovy
- Potřeba dramatické výchovy ve vzdělávacím procesu
- Specifika dramatické výchovy pro děti předškolního věku
- Cíle dramatické výchovy
- Učivo dramatické výchovy
- Metody dramatické výchovy
- Techniky dramatické výchovy
- Předpoklady učitele dramatické výchovy
- Praktické činnosti
- Smyslová cvičení
Metody a techniky výzkumu
Cíle modulu Metody a techniky výzkumu je seznámit studenty s významem provádění výzkumu a se specifiky kvalitativních a kvantitativních výzkumů. Zabývá se problematikou sběru dat, jejich zpracováním, vyhodnocením a interpretací. Dále se věnuje práci se sekundárními daty a s jejich zdroji a vyhledáváním v nich.
- Teorie a empirie, obecné metody výzkumu
- Kvantitativní a kvalitativní výzkum
- Identifikace problému, výzkumné otázky, hypotézy
- Výběr výzkumného vzorku
- Techniky sběru dat
- Práce se sekundárními daty, zdroje dat
- Zpracování a vyhodnocení dat
- Interpretace výsledků výzkumu
- Správná formulace závěrů
- Prezentace závěrů, závěrečná zpráva
Zdraví a nemoc
Práce s lidmi, ať již s dětmi nebo jejich rodiči bývá často spojena s nemocností, tělesným, smyslovým nebo duševním postižením. Cílem modulu Zdraví a nemoc je seznámit studenty se sociálními a psychologickými aspekty zdraví a nemoci, se společenskou úlohou zdravotnictví a s postavením nemocného v rodině, ve společnosti a v léčebných institucích. Akcentována bude také problematika duševního zdraví a nemoci a v neposlední řadě zdravotní problematika dětského věku.
- Pojem zdraví a nemoc. Hodnocení zdraví a jeho problémy
- Bio-psycho-sociální přístup ke zdraví. Protektivní a rizikové faktory
- Psychologické a sociální důsledky onemocnění; postavení nemocného v rodině a ve společnosti
- Duševní onemocnění, závislosti. Psychiatrická péče
- Zdravotní problematika dětského věku
- Specifika některých onemocnění
- První pomoc u bezvědomí a resuscitace
- Systém zdravotní péče. Typy zdravotnických systémů
- Zdravotní politika ČR. Legislativa a dokumenty
Dětská literatura
Modul Dětská literatura je určen k prohloubení znalostí studentů z literatury zaměřené na děti předškolního a školního věku. Zejména je v rámci modulu studentům vysvětlena potřeba literatury ve vzdělávacím a výchovném procesu. Dále se studenti seznamují s konkrétními literárními díly, jež jsou určeny pro děti. Součástí modulu je rovněž literární rozbor těchto děl.
- Přínosy dětské literatury
- Historie světové dětské literatury
- Historie české dětské literatury
- Knihy pro předškoláky
- Knihy pro mladší školní věk
- Knihy pro starší školní věk
- Bajky a poezie
- Próza
- Dobrodružná literatura
- Komiks
Multikulturní výchova
Cílem modulu Multikulturní výchova (dále MKV) je zvýšit povědomí studentů o základních aspektech a problematice multikulturního vzdělávání. Studenti pochopí rozdíly ve výchově a sociálních vztazích různých kultur. Dále pochopí specifika vzdělávání dětí z odlišných kultur. Budou rovněž schopni zajistit bezproblémový kontakt dětí z různých kultur v mateřské škole.
- Společensko-historická východiska MKV
- Legislativní východiska MKV
- Základní pojmy interkulturního vzdělávání
- MKV v mateřské škole
- MKV v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání
- Význam MKV v mateřské škole
- Specifika MKV v mateřské škole
- MKV realizovaná pedagogickým projektem
- Osobnostní a sociální rozvoj dítěte ve vztahu k MKV
- Spolupráce v dětské skupině v MŠ
1. ročník – letní období
Předškolní pedagogika I
Cílem modulů Předškolní pedagogika I a II je doplnit pedagogické znalosti studentů o specifika předškolního vzdělávání. Studenti se budou po absolvování předmětu orientovat v základním názvosloví a klasifikaci předškolní pedagogiky. Budou obeznámeni se smyslem a cíli předškolního vzdělávání a výchovy. Modul je zaměřen rovněž na současný i minulý stav předškolního vzdělávání v České republice, včetně proměn cílů v oblasti předškolní výchovy a jejích koncepcí.
- Předškolní pedagogika a její specifika
- Základní pojmy a klasifikace předškolní pedagogiky
- Cíle předškolní výchovy a vzdělávání
- Předškolní pedagog, jeho komunikace s dětmi
- Dítě jako subjekt vzdělávání, vzdělávání dětí do 3 let
- Historický vývoj předškolního vzdělávání
- Předškolní vzdělávání v České republice
- Pedagogicko-didaktické koncepce předškolní pedagogiky
- Proměny cílů předškolní výchovy
- Inkluzivní vzdělávání
Sociální psychologie
Modul Sociální psychologie navazuje na modul Úvod do psychologické teorie. Studenti se seznámí se zásadními tématy sociální psychologie, přičemž bude kladen důraz na získání povědomí o možnostech uplatnění nabytých vědomostí v praxi pedagogického pracovníka. Smyslem předmětu je také pochopit složitost a variabilitu psychického vývoje jedince, a to v kontextu sociálního prostředí a dalších sociálních fenoménů, jelikož právě porozumění této problematice hraje významnou roli v sociální práci s jednotlivcem, skupinami i komunitami. Důraz je kladen také na proces socializace dítěte jak v rodině, tak mimo ni.
- Předmět studia sociální psychologie
- Historie sociální psychologie
- Sociální souvislosti lidského života
- Sociální prostředí
- Proces socializace – sociální učení a jeho druhy
- Socializace emocí a motivů, myšlení
- Socializace jedince
- Socializace dítěte
- Sociální komunikace – proces sociální komunikace, charakteristika verbální a nonverbální komunikace
- Sociální skupina – skupinová dynamika, sociální normy, role, pozice, status aj.
- Rodina – funkce a charakteristika rodiny, socializace, vztahy v rodině a důsledky jejich narušení. Působení malých sociálních skupin na člověka.
Cizí jazyk A I
Modul Cizí jazyk A – Angličtina je vyučován v šesti po sobě jdoucích obdobích (první až třetí ročník). Hlavní prioritou modulu je zaměření na praktický jazyk, a to zejména na mluvený projev, jeho srozumitelnost a plynulost, schopnost reagovat v běžných situacích v soukromém i profesním životě. Cílem výuky je zdokonalit výslovnost, porozumění psanému textu i mluvenému projevu, slovní zásobu a gramatickou vybavenost studenta, a to na úroveň, která mu/jí zajistí nejlepší možné uplatnění v praxi. V hodinách cizího jazyka je důraz kladen na praktické dovednosti studentů (psaní životopisu, motivačního dopisu, využití ‚soft skills‘ v profesním životě apod.), stejně tak jako i na schopnost studentů vytvářet prezentace v anglickém jazyce, které jsou zaměřené na témata související s odbornou tématikou probíranou v hodinách cizího jazyka. Studenti jsou v rámci výuky děleni do skupin, ve kterých se pomocí simulovaných konverzací (tj. „role-play“) učí reagovat na běžné životní situace. Studenti na základě probírané problematiky řeší případové studie, při nichž společně řeší reálné problémy pomocí kompromisů a dohod. Při řešení problémů jsou simulovány běžné situace, což jim do značné míry může v budoucnu usnadnit vstup na trh práce. Studenti mají během studia možnost získat osvědčení o státní jazykové zkoušce z anglického jazyka. Vyšší odborná škola sociální a teologická – DORKAS rozvíjí spolupráci se zahraničními školami tak, aby studenti mohli formou stáží či výměnných pobytů prohlubovat znalosti cizího jazyka v reálných situacích.
- Communication – communication, what is the main goal of communication; three main types of communication, examples of the individual types; verbal, non-verbal (body language, gestures, mimics) and paraverbal communication
Language skills: word order in affirmative sentences, negatives and questions (SVOMPT); Present Simple; pronouns and possessive adjectives
Vocabulary skills: family members; common verb phrases, spelling and numbers; describing people: appearance and personality; daily activities
Presentation skills: Structuring a presentation, guide and tips
Professional skills: Pronunciation of basic phonemes 1
- Formal Writing – differences in formal and informal format; how and when do we use both formats; features and examples of formal and informal language, follow-up letters and emails
Language skills: gerunds; Present Continuous; prepositions of place; verbs + prepositions
Vocabulary skills: clothes, footwear, accessories and jewellery; parts of the body; ordinal numbers
Presentation skills: Personal Information, Family and Home, Friends
Professional skills: Nursery rhymes 1
- Getting through on the Phone – making and receiving calls, checking information; dealing with communication problems on the phone; exchanging personal information, saying numbers, swapping email addresses on the phone, spelling, international spelling alphabet, leaving voicemails
Language skills: will / won’t – predictions, decisions, offers, promises; quantifiers, too, not enough; adverbs; object pronouns
Vocabulary skills: health and the body; opposite verbs; verb + back; shops and shopping; feelings and emotions
Presentation skills: Communication, Getting through on the Phone
Professional skills: Pronunciation of basic phonemes 2
- Curriculum Vitae and Cover Letter – CV, writing a CV, video CV; what information should and should not be included in a CV; writing a cover letter; what information should and should not be included in a cover letter
Language skills: be going to (plans and predictions); Present Continuous for future arrangements; countable and uncountable nouns; many, few vs. much, little
Vocabulary skills: transport; travelling by plane, bus, train; airports, arrangements and meetings; restaurant problems
Presentation skills: Curriculum Vitae and Cover Letter
Professional skills: Nursery rhymes 2
- Job applications, job interviews – preparing for a job interview; common interview questions; ˈdos and don’tsˈ before and during the interview; identifying your strenghts and weaknesses; how to present yourself in an interview, communication skills; soft skills x hard skills
Language skills: Past Simple: regular and irregular verbs; prepositions of time and place: at, in, on; irregular plurals; articles; have got
Vocabulary skills: holiday, weather and seasons
Presentation skills: Job Interview
Professional skills: Pronunciation of basic phonemes 3
- Parent-Teacher Interaction – teacher’s communication with parents; communicating positive and negative information; systems of communicating information, parent meetings
Language skills: Present Perfect; something, anything, nothing; adjectives ending in -ed and -ing; one instead of a noun; to be able to
Vocabulary skills: housework; fashion and shopping; shapes and measures; materials
Presentation skills: Parent-Teacher Interaction
Professional skills: Nursery rhymes 3
- Free-time Activities – types and forms of organized free-time activities; different areas of individual’s interest – sport, art, outdoor activities; learning English in pre-school age
Language skills: comparative adjectives and adverbs; as … as; superlatives (+ ever + Present Perfect); irregular comparatives and superlatives; to get + adjective; to make sb./sth. + adjective; such a/an + adjective + noun; make sb./sth. + noun
Vocabulary skills: time expressions; describing a town or city; expressing thoughts
Presentation skills: Free-time Activities, Hobbies and Entertainment
Professional skills: Pronunciation of basic phonemes 4
- Teacher-Student Relationship – who is a teacher and who is a student? – definitions; how to build a good teacher-student relationship; creating safe and secure environment for students; treating students with respect
Language skills: uses of the infinitive with to; verbs + infinitive: try to, forget to, etc.; possessive pronouns; capital letters; short answers
Vocabulary skills: behaviour; instructions and advice; How to …; appearance
Presentation skills: Personality and Character, Teacher-Student Relationship
Professional skills: Nursery rhymes 4
- Holidays and Celebrations – main holidays in the world – Easter, Christmas, New Year’s Day and Eve; differences in celebrating main holidays in the Czech Republic and the English-speaking countries; Halloween and Thanksgiving Day; celebrations and parties in a family (birthdays, name days, etc.)
Language skills: uses of the gerund (verb + -ing); verbs + gerund; time sequencers and connectors; WH-questions with prepositions